Çarpım Tablosunu Eğlenerek Öğrenme | Bardak Oyunu



Öğrencilerimizin çoğu ortaokula geçtikleri halde çarpım tablosunu bilmiyorlar. Bu yüzden de matematik dersinde soru çözmede sıkıntı yaşıyorlar.Sadece derste de değil hayatın her alanında... En basiti pazara gittiğinde sorun yaşayabilir."1 kg portakal 5 lira ise 5 kg portakal kaç liradır?"sorusuna pratik cevap veremeyebilir. Toplamanın kısa yolu çarpma işlemi olduğundan çarpım tablosu çok önemlidir. Aynı zamanda bize pratiklik ve hız kazandıracaktır.

Çarpım tablosunu 4000 yıl önce Babiller bulmuşlar.Gelişimi ise Pisagor tarafından olmuştur.
Günümüzde ise matematikte başarılı olmak ve sınavlardaki soruları hızlıca yapabilmek için ya da günlük hayatımızı kolaylaştırmak için çarpım tablosu olayını halletmek gerekiyor.

Günümüzde görsel öğrenmeler daha ön planda olduğu için çarpım tablosunu da öğrencilere o şekilde kolaylıkla öğretebiliriz.

Öncelikle öğrenci ritmik saymayı kafasında güzelce oturtması gerekiyor.Çünkü temeli ritmik saymaya dayanıyor.Daha sonrasında farklı materyallerle bunu destekleyebiliriz.

   Mesela çarpım tablosundan kol saati yapmaya ne dersiniz?



Üzerinde çarpım tablosunun yer aldığı kol saati


Yukarıdaki resimde de görüldüğü gibi kol saatimizi bu şekilde hazırlayabiliriz. Öğrenciler bundan 10'a kadar yapıp çalışma masasının üstüne asabilirler. Bu şekilde öğrenciler çarpım tablosunu kolaylıkla öğrenebilirler. Günlük hayattan örneklerle matematiği birleştirmek öğrencilerin hoşuna gidecektir. Aynı zamanda ilgilerini çekecektir.

Çarpım tablosunu öğrenmek artık çok daha eğlenceli😀 

   Bardak oyunu bunun için harika bir oyun gerçekten .

Hazırlamış olduğum bardak oyunu
                     

Öncelikle bir karton üzerine karışık bir şekilde çarpma işlemleri yazılır.İşlemleri yazarken  öğrencilerin en çok karıştıkları olmasına dikkat edilmelidir. Aynı zamanda da plastik bardakların alt kısmına bu işlemlerin cevapları yazılır. Öğrenciye herhangi bir çarpma işlemi sorduğumuzda ondan  doğru cevabı hızlı bir şekilde bulup uygun bardakla o işlemin üstünü kapatması istenir.

Bu şekilde öğrencimiz çarpım tablosunu eğlenerek öğrenecektir. Ve belli bir süre sonra hız kazandığı net bir şekilde  görmüş oluruz .Bardak oyununu sadece bir öğrenciyle değil ikili gruplar halinde  kartonu ikiye ayırarak yarıştırarak da oynatabiliriz. Bu sayede daha da etkili olabilir.

Hadiiii sınıf yoklaması alıyoruz✋

Yine farklı bir fikir olarak nıf yoklamalarımızı çarpım tablosuna göre alabiliriz. Ben o şekilde yapıyorum ve bu yöntemin olumlu sonuçlarını gördüm. Nasıl mı yapıyorum?

Sınıflarda her öğrenciye matematiksel isim verdim.Çarpım tablosunda genelde karıştırılan özellikle 6,7,8,9' lu çarpma işlemlerinden vermeye çalıştım.

Örneğin yoklama alırken Tuğba diye sesleniyorum.Tuğba ayağa kalkarak matematiksel ismi ne ise onu söylüyor.(4*8=32 burda öğretmenim şeklinde).





Zaman alıyor gözüyle bakmayın ilk başlarda.Sonralarda alıştıkça   hızlı bir şekilde yoklamayı aldığınızı göreceksiniz.Bu şekilde öğrenciler çarpım tablosunu aşina oluyorlar en azından.Artık ben bile matematiksel isimlerini ezberlemiş durumdayım. Arkadaşlarının işlemlerini dinleyip gizil öğrenme de yapmış oluyorlar.Siz de deneyebilirsiniz sonucun başarılı olduğunu göreceksiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gizemli sayı:Pi

Ondalık Gösterimleri | Tombala Oyunu

Matematik Temalı Kitaplar